Månadsmöte Maj 2022

Månadsmöte i Olofsgården

Månadsmöte 17 maj 2022.

Ordförande Marie Nielsén hälsade 58 medlemmar välkomna. Hon välkomnade 5 medlemmar från styrelsen i Söderåkra/Bergkvara SPF.

Dagen inleddes med att kommunpolis Christer Karlsson informerade om olika sätt som används för bedrägeri. Det anmäls cirka 200.000 bedrägeri brott/år. Stor del av dessa är riktade mot äldre personer. Olika typer av bedrägeri är: Investeringsbedrägeri, romansbedrägeri och befogenhetsbedrägeri. Det var en värdefull påminnelse om hur detta kan gå till. Brottsstatistiken av anmälda brott i Torsås har minskat ganska mycket från år 2020, 303 brott till år 2021, 136 brott. Man kan få mer information om olika brott på ”Polisen.se” Marie tackade honom för all information.

Yvonne Jonsson, Kalmar, var dagens andra gäst. Hon spelade gitarr och sjöng. Hon sjöng bland annat Sommaren är kort, Guld och gröna skogar, Man skall leva för varandra.                                                       Innan vi drack kaffe, fick vi information om kommande program                                                            Marie tackade kaffekommittén för gott kaffe.                                                                                                          Ordförande Ella-Britt Andersson från Söderåkra/Bergkvara SPF berättade om föreningen och deras situation.

Yvonne Jonsson fortsatte att sjunga bland annat: Änglahund, Du är min man, Leende guldbruna ögon och avslutade med ”I natt jag drömde”. Marie tackade henne med en blomma.

Efter lotteridragningen tackade Marie alla för idag.