Månadsmöte nov 2019

Månadsmöte i Olofsgården

Information från SPF Seniorerna Torsås 2019-11-23
Distriktsordförande för SPF Seniorerna, Kalmar län Sven-Erik Karlsson
var inbjuden till Torsåsföreningens novembermöte. Han talade om SPF på förbunds- och distriktsnivå och vikten att tillhöra en pensionärsförening. SPF är ett förbund man lyssnar till och de har en duktig förbundsordförande i Eva Eriksson, tidigare landshövding och riksdagsledamot.
Distriktet i Kalmar arbetar för sjukvårdsfrågor, boendefrågor, kollektivtrafik och har olika tävlingar. SPF har 255 000 medlemmar i landet, 10 500 i Kalmar län fördelat på 24 föreningar. Torsås har ca.190 medlemmar.
Ordförande Marie Nielsén tackade honom med en blomma.

Informationer lämnades om julbord, nyårsfest, studiebesök på nya kommunkontoret, KPR och friskvård.

Efter kaffet berättade Bo Ericsson om Kongo och visade bilder. Han var där som FN-soldat i den sista bataljonen 1964. Även han tackades med en blomma.
Mötet avslutades med lotteridragning.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Wivi-Anne Jonsson
Sekreterare SPF Seniorerna Torsås