Axevalla Trav 20 sep.

Tisdagen den 20 september samlades 16 medlemmar från SPF Öster vid Lindgården för att resa till Axevalla travbana. Jo-Ro Buss med Mats som chaufför hade anlänt i tid så Bengt-Åke Gustavsson vår reseledare prickade av oss och vi fick stiga på bussen. Vi åkte sakta ner mot bussgodsstationen där vi skulle hämta 15 medlemmar från SPF Centrum strax innan kl.1000. Vi var strax klara med påstigningen och Mats styrde bussen mot Axevalla travbana. Vi var framme strax innan kl.11.30 och vi knallade in genom entrén där vi fick ett program och därefter tog vi sikte på travrestaurangen där vi hade reserverade bord.
Här gick nästan luften ur oss när vi fick reda på att vi var tvungna och spela via våra mobiler då alla spel kassor var stängda sedan pandemin. Tråkigt men vi försökte göra vårt bästa med spelet och flera grupper spelade en V5 tillsammans med mindre lyckat resultat. Vi åt en god lunch som bestod av köttbullar, stekt potatis med tillbehör. En och annan stor stark rann ner i torra strupar och vi satsade på vinnare, tvilling, trio och lunchdubbeln men vinsterna duggade inte tätt om man säger så, det var någon som vann lite och alla gladdes med vederbörande. Vår chaufför Mats vann 18 kr och några i Centrumgänget gick plus på spelet. Efter åtta lopp så var vi nog allmänt sugna på att åka hem och Bengt-Åke räknade in oss och Mats styrde kosan mot Jönköping och vi hade nog lite till mans en tunn plånbok med oss hem.

På hemresan berättade Gudrun Thorberg, SPF Centrum om en gruppresa som hon gjort till Färöarna och som alla tyckte var spännande. Nästa år skall Gudrun göra om resan och har redan 7-8 förbokade och är ni intresserade så får ni kontakta Gudrun på tel 070-6441761.

Vi svängde in mot Jönköping och Mats och Bengt-Åke tackade resenärerna och de fick en välförtjänt applåd.
Tack alla för en trevlig dag och härlig social samvaro!

Vid tangenterna en något pank ☹ Kalle Stawiarski
Se fler bilder här