40-års jubileum

Det var en tämligen ung förening som härom lördagen firade sina 40 år i Våxtorps bygdegård. De 130 festdeltagarna hade dock klättrat något högre upp på åldersstegen, eftersom det var SPF Seniorerna Sydhalland som firade sitt jubileum. Det gjorde de samtidigt med den årliga kalkonfesten. Förutom de egna medlemmarna kom gäster från grannföreningarna, från distriktet, Laholms sparbank, Länsförsäkringar och från Laholms kommun för att fira och uppvakta 40-åringen.
Torsten Filipsson, ordföranden, hälsade välkomna och redogjorde för föreningens historia, och vilka som varit ordförande under åren. Tre av dem var med på festen, där äldsten var Ingvar Lundahl, som fyllde 90 för ett tag sedan. De andra två var "ungdomarna" Runa Nilsson och Kjell Lundgren.
Det är alldeles givet att ett födelsedagskalas ska innehålla musik och underhållning. Benkt Åscar hade ansvaret för snapsvisorna under måltiden, medan Helena och Kosta svarade för den efterföljande sången och musiken. De som var med på festen hävdar samfällt att det var ett mycket trevligt arrangemang. Så nu väntar alla på att det ska bli dags för nästa jubileum i föreningens regi!