SPF Veddige

SPF Veddige är en lokal pensionärsförening som omfattar församlingarna Veddige, Ås och Sällstorp.

Föreningen bildades den 15 juni 1955 och har ca 300 medlemmar. Vår moderförening är SPF som står för Sveriges PensionärsFörbund. SPF är en ideell, partipolitisk och religiöst obunden intresseförening för pensionärer. SPF har ca 260.000 medlemmar, fördelade på 756 föreningar i hela landet.
Vår förening bedriver många aktiviteter anpassade efter våra medlemmars önskemål. Den sociala gemenskapen är ett viktigt inslag. Föreningen arbetar också med att uppmärksamma och påverka äldres situation såsom boende, vård, omsorg mm.
Vår styrelse och funktionärer väljs på föreningens årsmöte.

Medlemsavgift 230 kr/år. Nya medlemmar betalar ingen avgift första kalenderåret.

SPF verkar för:  INFLYTANDE - VALFRIHET - LIVSKVALITET

Facebook-grupp: SPF Seniorerna Veddige