Göta Kanal på M/S Bellevue.

Tvådagarsresa med buss 23-24 maj 2023, där nästan allt ingår.

Dag 1. Avfärd med buss på morgonen. Stopp för kaffe på lämpligt ställe utefter vägen ca kl.10.00. (ingår ej. Ta gärna med en termos.) Lunchbuffé serveras på 4:ans festvåning i Tidaholm ca kl.12.30, därefter besök på Tidaholms bil och tändsticksmuseum. Senare incheckning på hotell i närheten av Mariestad. På kvällen kl. 18.00 Räkkryssning från Sjötorp ut på Vänern ToR med M/S Bellevue. Vi slussar ut och in genom 3 st. slussar. Ät så mycket räkor ni orkar. Underhållning på däck.

Dag 2. Frukost, sedan buss kl. 09.30 till kanalbåten M/S Bellevue. Nu väntar en 4,5-timmars guidad kanalkryss från Sjötorp till Töreboda genom en idyll av växlande landskap med skog, gårdar och bebyggelse samt över fälten med betande boskap. Vi passerar 16 st. slussar med en nivåskillnad på ca 40 meter. Lunch, varmrökt lax, serveras ombord ca kl.12.30. Ankomst Töreboda ca kl.15.00 där bussen väntar för hemfärd. Kaffe och smörgås serveras på bussen under hemresan.
Fartyget har fullständiga rättigheter.

Busstider: Avresa ICA Derome 07.45 samt Torget Veddige 08.00.
Kostnad 3.200 kr/person i dubbelrum, enkelrum + 500 kr.

Medlemmar SPF Veddige: Anmälan senast 28 april. Betalas senast 15 maj.
Övriga SPF-medlemmar : I mån av plats.
Anmälan senast 12 maj. Betalas senast 15 maj.