Årsmöte 13 februari 2024

Trots det dåliga väglaget kom drygt 90 medlemmar till Kungsäters Bygdegård på Fettisdagen. Årsmötet var detta år extra intressant då det under det gångna året inte funnits en ordinarie ordförande. Trots det har föreningens styrelse hållit skutan flytande med den äran. Mötet öppnades av vice ordförande Sven, som hälsade alla välkomna. Därefter höll Ingegerd parentation , tände ljus och läste stämningsfulla dikter av Atle Burman och Dan Andersson. Efter en tyst

minut till de avlidnas minne fortsatte mötet.

Marianne informerade om KPRs arbete i kommunen och Bertil berättade om kommande fester. Man kunde redan nu anmäla sig till Påskfesten , med buffé och quiz i mars.

Efter sedvanliga mötesförhandlingar, med bl a ansvarsfrihet för styrelsen, hade man dessutom lyckats få en ny ordförande, Ove Warnström. Blommor fick Lena, Marie och Sven för det goda arbete de gjort i styrelsen .

Nu smakade det gott med en semla till kaffet och den traditionella sockerringen. Dagens underhållning stod duon Bosse Liljedahl och Edvard Johansson för och vilket ös de bjöd på. Musik i skiftande former fick vi njuta av. Att de flesta gick vinstlösa hem efter den avslutande lotteridragningen lade ingen sordin på den goda stämningen.