Höstmöte 26 november

Efter en lång väntan, på grund av pandemin kunde medlemmarna i SPF Seniorerna Kungsätersbygden äntligen träffas den 26 november till höstmötet i Kungsäters bygdegård där 75 medlemmar deltog.

Ordförande öppnade möten och därefter höll Ingegerd Gustavsson i parentationen och läste en vacker dikt av Alte Burman.

Information från KPR samt aktiviteter, kommande möten, fester och resor förmedlades. Följande avtackades för väl utfört uppdrag i föreningen, Inger Gunnarsson, Curt Larsson, Jonny Johansson, Ingegerd Andersson och Annita Hjalmarsson och Marianne Berggren.

Efter avslutat möte tog Pecke – Polis vid. Han bjöd på allsång och gav oss tips om hur vi bäst ska undvika bli utsatta för bedrägerier i olika former, som är väldigt vanligt idag.

Så var det dags för kaffe med hembakat som Gunnel, Gullvi, Gull-Britt, Bellis och Karin bjöd på och trevliga samtal mellan bordsgrannar tog vid. Dragning på lotterierna tog vid med många glada vinnare.