Skördefest hos SPF Seniorerna Kungsätersbygden

När höstmörkret lägrade sig den sista fredagskvällen i oktober och marschallerna var tända bjöds det på skördefest i Kungsäters Bygdegård. Lokalen var smyckad i höstens färger, frukter och rotsaker var dekorationer och halmbalarna var på plats. En härlig stämning från början på en kväll, som var helt igenom angenäm. Lotterna såldes och välkomstdrinken intogs minglande. Borden fylldes snabbt och sen var det igång med trerätters middag och goda drycker. Familjen Bolanders meny var denna gång: en petitchourulle med kantarellstuvning, biffgryta och en makalös god äppelkaka med vaniljsås som avslutning. Som traditionen bjöd var nästa års pensionärer med respektive inbjudna och dessa hälsades välkomna till föreningen. Efter lottdragning och diverse uppmuntrande ord till föreningen och festkommittéen röjdes det undan för dans till Rosas orkester från Varberg . Orkade man inte dansa kunde man småprata och avnjuta gottebordets läckerheter innan man drog sig hemåt. Nu laddar vi för Vårfesten den 3 april!