Oktoberfest 20 oktober 2018

OKTOBERFEST -Favorit i repris hos SPF Seniorerna Kungsätersbygden.

Lördagen den 20 oktober samlades ett hundratal festglada medlemmar i Kungsäters Bygdegård. Trivselkommittén hade inbjudit till Oktoberfest och förväntansfulla löste vi vår entré. Efter sedvanligt inköp av lotter serverades en välkomstdrink. Sen fick man ta plats vid de vackert dukade borden.

Då det är tradition att inbjuda nästa års 65-åringar till denna fest så hälsade ordf. Lena dessa extra välkomna i föreningen. Därefter fick vi ta för oss av den tyskinspirerade maten, som i vanlig ordning tillretts av fam Bolander. Som avslutning serverades dessutom en variant av apfelstrudel med vaniljsås. Under tiden underhöll kommittén , kompad av Rent Drag, som senare även stod för aftonens dans.

Innan man bröt upp från borden måste ju lotteriernas vinster få sina nya ägare. Även om man inte vann något så tyckte man nog att det var en trevlig tillställning, som gärna får bli tradition.