Vårmöte 16 april Karl Gustav

Trots det underbara vårvädret kom 50 medlemmar till vårmöte i SPF Seniorerna Kungsätersbygden. Som traditionen bjuder hölls det i Karl Gustavs Bygdegård, som pyntats med vårliga attribut. För underhållningen stod bygdens egna underhållningsgrupp, Nostalgi. Ett mycket populärt inslag, som levererade ett klurigt melodikryss med många nostalgiska låtar. Här fick de små ”grå” lite hjärngympa. Sen smakade kaffet bra med goda kakor, som Inga-Britt, Elsie, Gudrun och Ingegerd bakat.De rätta svaren på krysset fick man under kaffestunden. Möteförhandlingarna ledda av ordf. Lena tog sedan vid. Ingegerd berättade om Bertil Marklunds bok ”10 tips att förlänga livet”. Inger informerade om kommande resa till Österlen den 21 maj. Finns fortfarande platser kvar (då). I höst planeras för den i september återkommande travresan till Halmstad. Det vinnande curlinglaget applåderades. Som avslutning fick vissa lottköpare hämta sina vinster, som gick i påskens tecken.