Grillfest Solbacken 2022

När solen fortfarande stod högt över sjön Fävren strömmade drygt hundra festsugna pensionärer från flera närliggande föreningar till Solbacken i Kungsäter. Lördagen den 9 juli hade SPF Seniorerna Kungsätersbygden inbjudit till grillfest på den upprustade traditionsrika festplatsen. Hamnkocken i Varberg stod för matlagningen och till det grillade bjöds det allehanda röror och sallader. Efteråt serverades till kaffet en mazarin. För underhållningen svarade det bekanta bandet Elvis4Ever från Halmstad. Danslystna medlemmar var flitiga på golvet och efter dessa pandemitunga år kändes livet lite lättare . Många var bara glada över att få träffa varandra även om inte dansandet passade dem. Kunde man dessutom håva in vinst på de lotterier som sålts så var ju kvällen räddad. Vid midnatt drog man sig hemåt i sommarnatten och kanske längtade man redan till nästa samvaro.