2024-02-26 Årsmöte

Årsmöte med SPF Seniorerna Orsa den 26 februari 2024.

• Föreningens nya styrelse för 2024, Elize, Sonja, Åke, Per, Carina, Lennart, Ann-Chatrin, Evert och Karin
  • Avgående styrelsemedlemmar, Solveig och Karin avtackas av Carina och Per
  • Roland Savgård underhöll med sång och musik
  • Till kaffet serverades detta
  • Musikunderhållning av Roland Savgård sjöng och spelade en hel del gamla godislåtar
  • Avgående styrelsemedlemmar, Solveig och Karin avtackas av Carina och Per
  • Roland Savgård underhöll med sång och musik
  • Till kaffet serverades detta

Årsmöte med SPF Seniorerna Orsa den 26 februari 2024.

Ordförande Carina Conradsson öppnade årsmötet med att hälsa alla ca 70 medlemmar välkomna till Hembygdsgården. Mötet inleddes med en minnesstund för de medlemmar som avlidit under året i en tyst minut. Därefter läste Eva Ljung Lecomte en dikt av Ulla Henning Lindblad.

Därefter vidtogs sedvanliga mötesförhandlingarna. Bernt Westerhagen valdes till ordförande för mötet och Mona Lindh som sekreterare.

Musikunderhållare Roland Savgård som härstammar från Sveg, sjöng och spelade en hel del gamla godislåtar, välbekanta låtar för de flesta. Det var till och med några som vågade ta sig en svängom på dansgolvet.

Dagen till ära bjöds det på kaffe och goda semlor som smakade förträffligt. Ett stort tack till grupp två med Birgitta Jemt i spetsen som fixat i köket och gjort fint på borden.

Aktuell information av vice ordf. Per Rudfeldt. Bl.a. information om nästa månadsträff den 25 mars då dr. Peter Mannerroos gästar oss under rubriken ”fråga doktorn”.

Nya styrelseledamöter Karin Hansson, Ann-Chatrin Norrbom och Åke Back hälsades välkomna.

Avgående styrelseledamöter Solveig Starell och Karin Lind avtackades med blommor. Årsmötet avslutades med sedvanlig lottdragning.

Text: Sonja P  Foto: Sonja P och Bengt H