Mötesförsäkring

Samtliga medlemmar omfattas av SPF Seniorernas mötesförsäkring vid olycksfall i samband med aktiviteter anordnade av förening, distrikt eller förbund.

Mötesförsäkringen gäller även vid oavlönat arbete som utförs på uppdrag av SPF Seniorerna.

Mötesförsäkringen betalas av förbundet och behöver inte tecknas av den enskilde medlemmen utan ingår i medlemsavgiften.

Så här funkar Mötesförsäkringen

Om olyckan är framme under ett möte eller arrangemang som SPF Seniorerna har ordnat, kan det vara tryggt att veta att du omfattas av en olycksfallsförsäkring. Försäkringen ger dig ett bra skydd för direkta kostnader i samband med en olycka och i många fall möjlighet till ersättning för bestående funktions­nedsättningar.

Mötesförsäkringen är en obligatorisk gruppförsäkring och det är förbundet som betalar den.

Mötesförsäkringen gäller

• under möte eller annat arrangemang anordnat av SPF Seniorerna
  • under oavlönat uppdrag förmedlat genom SPF Seniorerna
  • under den direkta färden till och från ovanstående aktiviteter.
  • Med annat arrangemang avses övriga aktiviteter som anordnas av SPF Seniorerna. Detta kan exempelvis vara, men begränsas inte till; friskvårdsaktiviteter som boule och stavgång, studiecirklar av olika slag samt resor där SPF Seniorerna är arrangör.

Försäkringen omfattar

• Läkekostnader
  • Tandskadekostnader
  • Resekostnader