2022-06-09 Sommarfest i Viborg

SPF Seniorerna Orsa bjöd medlemmarna på sommarfest

Sommarfesten 2022

En mycket trevlig sommarfest bjöds ett 90-tal SPF Seniorer i Orsa på härförleden. Platsen för festen var Viborgs Bystuga.

När gästerna anlände möttes de av dukade bord utställda på den stora gräsmattan. Kockarna var redan i full gång med att woka kött och grönsaker. Det fanns också en scen framför Bystugan från vilken Gustav Håmås underhöll med sång och gitarrspel.

Efter maten var det dags att röra på sig. Det fanns både en tipspromenad och en gåbingoslinga att ta sig runt. Avslutningsvis bjöds det på kaffe/the och rulltårtsbakelse och mer musik och sång av Gustav och naturligtvis prisutdelning och lotteridragning.

En mycket uppskattad sommarfest av alla kommentarer och tack från gästerna att döma. Festen kunde genomföras med hjälp av många engagerade och arbetsvilliga medlemmar i styrelse och festkommitté.
Ett stort TACK till er alla!

Vi blev också uppmärksammade på Orsasajten, klicka här för att läsa!

Text: Carina C. Foto: Bengt H.