2021-09-22 Invigning av vår nya lokal

Invigning av nya SPF-lokalen

Onsdagen den 22 september hade vi invigning av vår nya lokal på Frelins gränd 9. Ordförande Carina Conradson plingade i Moraklockan och invigde på så sätt vår nya föreningslokal med några väl valda ord. Barbro Fischerström från kommunen pratade och önskade oss lycka till i vårt kommande arbete.

Närmare 100 personer kom och besökte oss – fikade, åt tårta och lyssnade på levande musik med Gustav Håmås och Jörgen Norin och köpte lotter, vilket var mycket uppskattat.

Tack till alla som kom. ”Kökspersonalen” hade fullt upp med att serva alla besökare. Det syntes tydligt att folk tyckte det var trevligt att träffas och prata med varandra. Några anmälde sig på stående fot som nya medlemmar.

Eva Ros från Studieförbundet Vuxenskolan informerade om deras utbud av cirklar och kurser. Information om resor till bland annat Island och tur med Hurtigrutten.

Text och foto: Karin O-H