2020-06-08 Tipspromenad

Tipspromenad 8 juni 2020 på Orsa Camping

Trots det lite kyliga vädret var det 34 medlemmar som antog utmaningen att gå promenaden och svara på de 12 tipsfrågorna.

Det är viktigt att få till lite aktiviteter trots rådande pandemi. Det är välgörande att komma ut och kunna träffas under ordnade former. Karin Olmås-Hållén hade gjort frågorna, som alla handlade om Orsa. Det var mycket varierande och man fick lära sig en hel del! Eva Ros från Studieförbundet Vuxenskolan var till god hjälp med snittsling och utskrift av frågorna. SV stod också för annonsen och det tackar vi för. Några medlemmar hade med sig fikakorg och slog sig ned på någon bänk och njöt av gott fika och vacker utsikt över Orsasjön. En skön stund av samvaro och avkoppling.

Rätt svar på frågorna:

1. Hålla sig nyktra
  2. Stora Korpmäki
  3. 75000 ha
  4. KLH
  5. Birger Olsson
  6. Sturfajt'n
  7. Mosippa
  8. Bergsluttning
  9. 1901
  10. Olavus
  11. 561 m ö h
  12. 1967

12 rätt hade Tony Forsén, 11 rätt Ann-Christine Hahne.
Pris fick också Sonja Andersson, Eva Hårdén och Anna-Britta Carlsson. De hade tur att bli dragna bland alla deltagarna.

Nästa tipspromenad blir den 20 juli. Då utgår vi från ishallen och går promenaden i elljusspåret. Det är lätt terräng att gå i!