Årets första månadsträff med Feelings

Årets första månadsträff 28 januari 2019

• Feelings medlemmar: Bengt Lindstrand, Christer Busk, Curt Ivarsson, Ingmari Martinsson och Sören Johansson

Så var det dags för nytt verksamhetsår för SPF Seniorerna Orsa
På måndagen 28/1, träffades ett åttiotal medlemmar på Orsa hembygdsgård för att umgås, få medlemsinformation, fika och lyssna på musik.

Nya medlemmar hälsades välkomna av ordföranden. Röstning genomfördes om vi ska ändra starttid för månadsträffarna till kl 14.00 istället. Den ändringen föll i god jord och slutligt beslut tas på årsmötet.

Nästa dans på Skeer blir den 22/2 till Strike.

Den 5/2 blir det lunchträff på Macken kl 11.00.

PRO anordnar bingo på torsdagar kl 14.00 och vi är välkomna dit. Man behöver inte vara medlem.

Vår webbansvarige Bengt berättade om vår hemsida och att det finns en del matnyttigt att läsa där. Där finns alla handlingar som rör årsmötet som blir i februari. Han påminde också om att medlemmarna gärna får lämna sin e-postadress till föreningen eftersom en del information går ut den vägen.

Datacafé blir den 30/1, 27/3 och 24/4 kl 10.00–12.00 i Studieförbundet Vuxenskolans lokal i Mora. Ingen anmälan behövs. Ta med egen dator, platta eller telefon. Gratis parkering på Fridhemsplan i två timmar om man har P-skiva.

Nybörjarkurs i bridge startar tisdag 5/2 kl 16.00–18.00 i PRO-lokalen.

Kennet som är vår reseansvarige, presenterade våren resor, som blir både med buss och med båt. Först revyresa till Örebro 23–24/2, vilken är fullbokad, 27–28/3 reseinforesa med Birka till Åland, 550:–/person och sedan bowlingresa till Bollnäs den 23/5.

Kökspersonalen hade gjort goda smörgåsar till kaffet och alla lät sig väl smaka.

Så var det dags för Feelings att äntra scenen – fyra herrar och en dam – i sina bästa år. De kommer från Malung och trakterar gitarr, bas, fiol och sång.

Repertoaren var bred – allt från Dan Anderssons Jag väntar vid min stockeld, Sven-Ingvars Fröken Fräken, Roland Cedermarks Sången till byn och Hasse Anderssons Hej du speleman – plus en mängd andra välkända både nyare och äldre låtar, en del lugna och några med lite mer fart i. En av de sista låtarna var Äppelbo gånglåt och då vaknade publiken verkligen till och sjöng med och klappade händerna.

Sista punkten för dagen var lotteridragningen och sedan tackade vår ordförande för visat intresse och påminde om att nästa månadsträff blir den 25 februari och då är det årsmöte. Vi bjuds då på semla till kaffet.

Text: Karin Olmås-Hållén
Bild: Bengt Hållén