Julfest hos SPF Seniorerna Orsa

15 december 2018 ordnades julfest för SPF Seniorerna Orsa, Mora och Älvdalen

Efter flera dagars förberedelser träffades vi den 15 december – Orsa, Mora och Älvdalens seniorer för att avnjuta vårt julbord på Orsa hembygdsgård.

Styrelsen och festkommittén – inalles 15 personer – har under "kökschef" Birgitta Jemts överinseende planerat, lagat mat, dukat och sedan serverat all mat till 180 glada seniorer. Ett traditionellt julbord serverades med bland annat sill, lax, skinka, småvarmt, omelett, bröd, smör och ost. Till kaffet serverades saffranskaka.

Alla åt med god aptit och "kökspersonalen" fick motta mycket beröm för mat och arrangemang av gästerna. Majlis Burtus tackade på Mora-seniorernas vägnar och Bo Nilsson för Älvdalens dito.

Före maten och till dansen spelade Orsa dragspelsklubb.

Ordföranden Bernt Westerhagen tackade "personalen" med uppskattande ord och varsin chokladask. Det blev sedan dragning på lotterierna där första pris, i varje lotteri, var en julskinka, sponsrad av COOP och ICA, och sedan en mängd andra priser.

Efter lite ommöblering spelade dragspelsklubben upp till dans.

Text: Karin Olmås-Hållén
Foto: Bengt Hållén