Våravslutning med Café-orkestern

Vårens avslutning 30 maj 2018 som ersatte den planerade bussresan

• Underhållning med Café-orkestern
  • Underhållning med Café-orkestern med joddling "AUUDII"
  • Underhållning med Café-orkestern
  • Underhållning med Café-orkestern med joddling "AUUDII"

Efter att ordförande Bernt Westerhagen hälsat alla välkomna höll han en kort information om föreningens verksamhet. Cirka 85 medlemmar hade mött upp till dagens träff, stämningen var god och ute var det fantastiskt varmt sommarväder.

Kennet Vernersson, som är vår reseansvarig, berättade att nästa resa blir "hemliga resan" som i år går till "????" den 15 augusti. Han läste också några tänkvärda ord till oss.

Nästa dans på Skeer blir den 1 juni till populära Hedins.

Orsa-Skattunge hembygdsförenings nya ordförande Sara Buster presenterade deras sommaraktiviteter.

Fikat blev lite extra eftersom det var våravslutning. Vad sägs om tunnbrödsrulle med småost och efter det rulltårtsbakelse. En stor eloge till de som gjort detta goda till oss.

Så var det dags för underhållning med Café-orkestern från Nedansiljan. De kallar sig "speltokiga" och deras repertoar var bred och omväxlande. Vi fick höra bland annat "Flickor bak i bilen"– Siw Malmqvists gamla slagdänga, några Sven-Ingvars-låtar och deras egen "Silent lips" som de ligger etta med på Siljanstoppen och som fick mycket applåder och visslingar. Lite country och Roland Cedermarks "Mosippan" blev det också. Det blev även sång på italienska och joddling. Orsas egen Perra Moraeus fina låt "Första sommaren" hanns också med och "Skepparschottis" av Tore Härdelin fick avsluta musikstunden. Publiken tackade med varma applåder och visslingar.

Timmarna går fort när man har roligt och det blev dags för den sista punkten för dagen – lotterierna.

Ordföranden tackade för visat intresse och hälsade alla välkommen i augusti igen. Första programpunkten i höst blir SPF:lunch på Macken den 7 augusti kl 11.00 och höstens första dans på Skeer blir den 10 augusti till populära Strike.

Ha en skön sommar!

Text: Karin Olmås-Hållén