2018-02-06 Lunchträff på Macken

SPF Seniorerna Orsa träffades tisdagen 6 februari 2018 på Macken för lunchträff.

• Ett gäng nöjda lunchgäster

På senaste månadsmötet informerades om att ett medlemsförslag lagts om att starta en lunchträff en gång i månaden på något av våra matställen i byn. Det bestämdes att första träffen skulle ske på Macken. Sagt och gjort, det visade sig att 22 personer hade hörsammat förslaget och infann sig kl 11.00 den föreslagna tisdagen. Det var dagens rätt som serverades och den bakomliggande delen av serveringen fylldes snart av hungriga SPF-are. Stämningen var det inget att ta fel på, det pratades och skvallrades runt alla borden. På frågan om det var tänkt att det skulle fortsätta var svaret, ja. Man enades om att det fortsättningsvis skall vara första tisdagen varje månad och tiden är 11.00. Nästa träff skulle även den vara på Macken. Tanken är att man skall utvärdera den första lunchsittningen och därefter komma överens om nästa steg. Ett lyckat förslag som var mycket uppskattat.

Text o foto: Hasse Ekström