2017-08-28 Månadsmöte

SPF Seniorerna Orsa månadsmöte 28 augusti 2017

Så var det dags för höstens första månadsmöte. Ett 60-tal medlemmar hade infunnit sig och blev informerade om vilka aktiviteter som var på gång eller skall komma igång. Kenneth Vernersson var först ut med vad som händer på resefronten. Därefter berättade Mika Frost om yogan som börjar 6 september. Annmari Engström berättade om vattengympan som startar tisdag 5 september. Hasse Ekström informerade om stavgången som redan börjat och utgår ifrån PRO-lokalen måndagar kl 10,00. Bert Sars informerade om vad som var på gång betr danserna på Skeer. Spiris Kersti berättade om Bokcirkeln som träffas på Orsa kaffestuga och utbyter tips och erfarenheter. För boule, bridge och bowling svarade ordf Bernt Westerhagen för informationen. Bengt Hållén tog sig an den svåra uppgiften att förmedla information om hemsidan.

Efter den redovisningen av aktiviteter i föreningen var det dags för Orsa Besöksgrupp att berätta om sin verksamhet. Orsa Besöksgrupp består av många volontärer som under ledning av Margareta Stjernqvist arbetar ideellt för de ensamma och äldres hälsa i Orsa. Man besöker folk i hemmen eller som ledsagare till vårdcentral eller hjälper till att fylla i blanketter. Nytt för hösten är en trehjulig elcykel med plats för två personer där tanken är att komma ut och få lite frisk luft.
Så var det dags för underhållning av Gunnel och pojkarna från Mora, vilket vi var glada för. Planerat var att Vi två från Färila skulle underhålla men tvingades avboka pga sjukdom. Efter kaffe och lottdragning var så mötet till ända och ordförande förklarade mötet avslutat.

Text o foto Hasse Ekström