SPF Seniorerna Värmdö, med över 1000 medlemmar, tillhör Stockholmsdistriktet.

SPF Seniorerna är ett politiskt och religiöst obunden organisation för alla som har rätt till pension oavsett ålder och närmare en kvarts miljon medlemmar i 26 distrikt och cirka 750 föreningar. Stockholmsdistriktet omfattar 59 föreningar och har ca 42 000 medlemmar.

Våra prioriterade frågor är äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende och rätt att arbeta.  En viktig fråga för oss är att pensionerna måste följa med i samhällets inkomstutveckling. Det ska också vara en självklarhet med valfrihet i fråga om boende, rätten till vård och omsorg på äldre dagar. I SPF Seniorernas arbete är inflytande, valfrihet och livskvalitet viktiga ledord.

SPF Seniorerna Värmdö, med över 1000 medlemmar, tillhör Stockholmsdistriktet.

För tisdagsträffarna gäller

• Vi ses i Samlingssalen på Gustavsgården, Trallbanevägen 3–5, Gustavsberg
  • Vi startar kl. 13.30 med information från föreningen
  • Veckans program pågår kl. 14.00-15.00
  • Tills vidare bjuder vi på kaffe med bröd och underhållning

Underhållningen anordnas av SPF Seniorerna Värmdö. Vissa program görs i samarbete med Föreningen Guldkanten (FGK) och Studieförbundet Vuxenskolan (SV).

SPF Seniorerna Värmdö:   Telefon:        076-007 57 67

c/o Barbro Rhodin                                   E-post: varmdo@spfseniorerna.se

Barbro Rhodin                   Hans Hedström                  Monica Nordell

Ordförande                        Kassör                                Medlemssekreterare