Ordföranden har ordet

Ordföranden har ordet april 2024

• Höst Långviksträsk

Ordföranden har ordet april 2024

Jag hade tänkt att inleda denna månads brev med att konstatera att nu har vi äntligen våren här, men det som började bli vår övergick i snö. Krokusarna sticker knapp upp i snön nu med gula toppar. Men det är ju aprilväder!

I år har vi haft en god tillströmning av medlemmar och vi har nu nästan 1 100 medlemmar. Det är glädjande att vi lockar så många medlemmar. Vi har bjudit in nya medlemmar till en träff nu i april och jag ser fram emot att träffa nya medlemmar. Vid förra årets möte för nya medlemmar så fick vi både idéer till nya aktiviteter och nya medlemmar som ville engagera sig som ledare/deltagare i grupper. Det tycker jag är väldigt glädjande och det ger också energi till styrelsen.

I april kommer vi att ha en pubkväll. Vår gräns om 80 platser fylldes snabbt och det finns också en väntelista. Ett stort tack till festkommittén för att ni ordnar med pubkvällen. Jag hoppas att vi också ska kunna ha en pubkväll till hösten. Det har också varit en stor tillströmning på våra resor till våren och de har snabbt fyllts. Jag ser själv fram emot att resa och se på Lena Linderholms färgglada konst. Vår resegrupp har verkligen lyckats hitta trevliga alternativ. De håller just nu som bäst på att planera höstens resor, något att se fram emot.

I april kommer vi bl.a. att ha vår återkommande Modevisning med vårens nyheter. Under resterande del av april återkommer Mac Allen, denna gång med en Musikquiz. Den sista april får vi själva sjunga tillsammans med Guldkören.

Glöm inte bort våra gemensamma luncher och träffar på Bridge 77 där man ”bara” träffas och pratar. Ta chansen att gå och träffa nya eller gamla bekanta. Information finns i programmet på hemsidan eller i SPF-appen. OBS! att telefonnumret till Pian Steen är fel i programmet. Det ska vara 070-663 34 50 och inget annat.

Våra torsdagsvandringar har nu startats. Passa på att delta i dessa och se våra omgivningar och samtidigt få röra på benen. Till dessa vandringar behövs ingen anmälan. Den första Stockholmsvandringen har också genomförts och det är nu dags att anmäla sig till den nästa. Den äger rum den 29 april på Långholmen. Se programmet på hemsidan eller i SPF-appen om var torsdagsvandringarna startar eller för information om Stockholmvandringen och om tid och till vem ni ska anmäla er.

Med hopp om en skön vår!

Barbro Rhodin