Välkommen

Vi är nu, efter sammanslagningen med SPF Baggetorp, 300 medlemmar och vi har plats för fler.

Du är hjärtligt välkommen!

I över 30 år har vi träffats för trevliga månadsmöten med underhållning/föreläsning, information och förplägnad. Vi organiserar en del aktiviteter för att hålla oss hälsosamma – promenader, styrketräning, lufgevärsskytte, ett föreningsmästarskap i golf mm. Nu efter sammanslagning med Baggetorp tillkommer boule.  Vi ordnar några resor per år för våra medlemmar och ansvarar för bingosessioner på Sävstagården. För bridgeintresserade har vi en sektion och varje år studerar vi ett svenskt landskap.
   Utöver dessa medlemsaktiviteter tar föreningen ansvar för att stödja äldre människors behov och önskemål. Tillsammans med andra lokala pensionärsföreningar möts vi och kommunen regelbundet för att diskutera de äldre innevånarnas situation och försöker påverka kommunala och regionala beslut. Med andra SPF föreningar i distriktet granskar vi kvaliteten på de tjänster äldre människor är berättigade till.
   Vår förening är lagom stor. Tillräckligt stor för att kunna erbjuda många olika aktiviteter utan att ha en tung administration.  Vi har plats för fler. Vi har inga åldersbegränsningar: du får vara hur gammal som helst. Enda medlemskravet är att du har rätt till någon sorts pension eller är gift eller sambo med en medlem. Så ta kontakt med oss om du vill veta mer.

Du är hjärtligt välkommen!

STYRELSEN för SPF Seniorerna Gullvivan Vingåker, epost: gullordf@googlegroups.com

PS Du får en mängd förmåner som medlem i SPF. Kolla länken här. DS