2021-06-15 Sommarfest

Idag har SPF Norsjö haft sin sommarfest på ett soligt Hembygdsområde i Norsjö.

Visst blåste det, ibland ordentligt så vi fick hålla fast tallrikar och servetter, men vi blev iallafall inte myggbitna.
Glada medlemmar började med tipsrunda och frågor om fåglars namn på dialekt. Inte helt enkelt men sex personer lyckades få alla rätt!
Duktiga musiker och sångerskor underhöll med härlig musik och erbjöd sin publik att vara med i allsång, något som uppskattades.
Vi erbjöds också att prova på både boule och pilkastning och blev bjudna på en god sommarlunch med potatissallad, varm korv och fräsch grönsallad. Kaffe och hembakt morotskaka avslutade måltiden. Ett varmt tack till alla som bakat och lagat till maten, serverat och organiserat.
Tack också till alla festdeltagare som följde gällande regler och höll avstånd så att vi kunde träffas och ha trevligt tillsammans utan att oroa oss för Covidaviruset.
Vinnare av maj månads motionstävling drogs och Lena Lundström, Harry Lundberg och Gun-Inger Larsson vann Trisslotter.
Sommarfest med trevliga SPF-medlemmar i Norsjö har blivit en uppskattad tradition som vi alla njuter av och vill uppleva årligen.
Karin Glaas

Artikel i Norran 2021-06-17