2023-09-12 Surströmmingsfest

En härlig dag. Tänk att vi lyckades att få tag på surströmmingar!

Höstfest i Norsjö
SPF Seniorerna i Norsjö bjöd i tisdags in medlemmarna till höstens traditionella surströmmingskalas.
Knappt hundratalet medlemmar hade hörsammat inbjudan och bänkade sig runt de vackert dukade borden och lät sig väl smaka. Valmöjligheter fanns - surströmming i filéer eller som traditionell helströmming - med potatis, hackad, lök, tomater, tunnbröd och bordsdricka eller lättöl.
Efterlängtat och fantastiskt gott. Ett ivrigt sorl spred sig runt borden och prat och skratt hördes över hela lokalen.
Efter avslutad måltid underhöll SPF Norsjös duktiga musiker med älskade gamla schlagers, visor och ”örhängen” som alla som ville kunde sjunga med i, mycket uppskattat.
Därefter serverades kaffe och hembakt go-bit, lotter såldes och glada vinnare drogs.
Som vanligt var stämningen hög när medlemmarna fick en trevlig pratstund runt kaffeborden.
Träffen avslutades med information av ordförande Arianne Buhr om kommande aktiviteter, t ex Senior-luncher på restaurang Milan, Seniorbowling på Aktivitetshuset, Musikkvällar, Månadsträffar.
Hon kom också med en uppmaning om att inte glömma att lämna in tävlingskuponger efter varje månads Motionstävling. ”Var flitiga motionärer, fina vinster väntar” lovade ordförande Arianne Buhr.
Tacksamma medlemmar visade sin uppskattning av SPF Norsjös styrelseledamöters arbete med ett mycket lyckat arrangemang genom varma applåder.
Karin Glaas