2023-04-11 Modevisning

Trivsam dag med kläder från Ricke samt Varuhuset

Föreningsliv
● SPF Seniorerna i Norsjö bjöd i tisdags in till månadsträff med gott fika och mannekänguppvisning.
Ett 70-tal intresserade medlemmar fick information av konferenciern Astrid Karlsson om kläder och skor från Reklambutiken och Nya Varuhuset. Allt visades på ett proffsigt och uppskattat sätt av ett tio-tal SPF-medlemmar, och många intresserade bestämde sig snabbt för att nyttja ett special-erbjudande från butikerna om rabatt vid uppvisande av SPF medlemskort.
Därefter bjöds på kaffe, härliga smörgåsar och hembakt go-bit, lotter såldes och många glada vinnare drogs. Som vanligt var stämningen hög, alla uppskattade en trevlig pratstund runt kaffeborden.
Träffen avslutades med att ordförande Arianne Buhr informerade om kommande aktiviteter, Musikafton på Medans Fik i april, Senior-lunch på restaurang Milan i maj, Gå-fotboll på onsdagar och Bowling på torsdagar. Slutligen genomfördes presentation av vinnare i SPF:s motionstävling som genomförs månadsvis genom olika fysiska aktiviteter.
Karin Glaas