2022-02-15 Årsmöte

SPF Seniorerna i Norsjö höll årsmöte 2022-02-15

I Pingstkyrkans lokaler hölls årsmöte för SPF:s medlemmar för Norsjö med omnejd. Mötet öppnades av Karin Glaas och inleddes av Kjell Andersson med parentation över de 9 medlemmar som avlidit under 2020 och de 8 medlemmar som avlidit under 2021.

Därefter valdes ordförande och sekreterare för årsmötet. Till ordförande valdes Karin Glaas och till sekreterare Gun-Britt Forsberg. Därefter godkändes kallelsen till årsmötet och dagordningen fastställandes.

Verksamhetsberättelsen gicks igenom och medlemsantalet vid årets slut var 263 st. Totalt har det på grund av pandemin varit få aktiviteter som genomförts under 2021 men pimpelfiske, sommarfest på hembygdsområdet, surströmmingsfest, berättarkväll med Robert Tedestedt, bussresa till IKEA och julfest med julbord och jul-show var de aktiviteter som kunde genomföras.

Föreningens mål och visioner presenterades. Inom föreningen sker kommunikation och marknadsföring mestadels via lokalblad, affischering, kommunens och SPF Seniorerna Norsjös hemsida samt annonsering i NV. Allt fler medlemmar uppger e-postadresser och nås då direkt av e-postutskick och månadsbrev. Övriga som inte har e-post nås via SMS. Information ges också ut på Face-Book sidan.

Resultat och bokslut för föreningen drogs av kassör Klas Eriksson och godkändes av medlemmarna.
Revisorernas berättelse redovisades och medlemmarna gav styrelsens ansvarsfrihet.

Avgående ordförande Karin Glaas och kassören Klas Eriksson avtackades med blommor av Arianne Buhr som uppträdde som rolig gumma till medlemmarnas stora förtjusning.  Till ny ordförande valdes Kjell Andersson.

Efter mötet inbjöds de 70-talet medlemmar som slutit upp till fikabord med kaffe/te och semlor. Ett kraftigt sorl och glada skratt visade på den goda stämningen.

Efter fikat uppträdde ”Salongsorkestern version 2” med gamla slagdängor till publikens uppskattning. Dragning av vinnare i föreningens motionslotteri avslutade så mötet.

Ett stort tack till styrelsen och festkommittén.

Text och bild Reidar Lindberg

reidar­_lindberg@hotmail.com