Årsmöte 2020

Norsjö SPF höll årsmöte

I Pingstkyrkans lokaler hölls årsmöte för SPF:s medlemmar i Norsjö med omnejd.
Mötet öppnades av ordförande Karin Glaas som hälsade alla välkomna och vice ordförande Kjell Andersson inledde med parentation över de åtta medlemmar som avlidit under året.
Till årsmötets ordförande valdes Agneta Hägg och till sekreterare Gun-Britt Forsberg.
Nästa punkt, kallelse till mötet, fick medlemmarnas godkännande och dagordningen fastställdes.

Verksamhetsberättelsen gicks igenom och medlemsantalet var vid årets början 254 och vid årets slut 282 varav 49 var nya medlemmar. Totalt har drygt 100 aktiviteter genomförts under 2019, tex: pimpelfiske, musikunderhållning, studiecirklar och kulturarrangemang, berättarkaféer, friskvårdsdagar, modevisning, sommarfest, surströmmingsfest, seniorluncher på hotellet, trivselkvällar på fiket, julfest med 40-årsjubileum, bussresa, motionsdans mm.
SPF Norsjö har genom aktivt arbete försökt motverka fördomar, attityder och diskriminering av äldre. Vi har också påverkat politikerna att avsätta ett belopp i den kommunala budgeten som kan sökas av pensionärsorganisationerna. Detta lyckades under 2019! Tre pensionärs-föreningar fick dela på 30 000 kronor.

Revisorernas berättelse godkändes och årsmötet beviljade styrelsen ansvarsfrihet.

Avgående revisor Per-Erik Eriksson och mötesordförande Agneta Hägg avtackades med blommor och varma applåder. Sedan inbjöds de dryga hundratalet medlemmar som var med på årsmötet till fikaborden med kaffe/te och semlor. Ett kraftigt sorl höjde stämningen.

Efter fikat uppträdde "Salongsorkestern version 2" med gamla slagdängor till publikens uppskattning. Arianne Buhr spexade till det i sången "Sånt är livet" med passande text. Hon delade också ut vinster till dem som vann i Motionslotteriet för december och januari.

Slutligen drogs vinnare av dagens "fikalotteri" och mötet avslutades med vinstutdelning med många glada vinnare och varma applåder.
Ett stort tack till styrelsen och festkommittén.

Reidar Lindberg