Månadsbrev November

Vår ordförande har ordet.

Månadsbrev november   2020  SPF Norsjö

Nu är vi inne i den mörka och tråkiga årstiden då vädret inte kan bestämma sig. Några dagar kallblåst, några dagar sol och hyfsat varmt, några dagar med snöande och sedan tö och blask. Svårt att veta hur man ska klä sig för att kunna njuta av dagliga promenader och lite bekymmersamt med is- och halkfläckar.

Jag hoppas att du ändå fortsätter att motionera, både genom dagliga promenader och genom att gymnastisera med Sofia på TV1´s Seniorgympa kl 09.10 varje vardagsmorgon.

Vinnare i oktober månads motionstävling: 1:a Harry Lundberg och 2:a Elisabeth Johansson. GRATTIS! Vinsterna finns att hämta på Vuxenskolan.

-          Motionstävlingen fortsätter. Du motionerar minst 30 minuter/dag och kan då kryssa för aktuellt datum på tävlingstalongen.

-          Boule på onsdagar och Gemensam promenad på torsdagar har vi avslutat p g a att det är för osäkert med vädret.

-          Bowling på Aktivitetshuset – vi börjar om med Seniorbowling onsdag den 4 nov. Samma tid som i våras, d v s kl 10 – 12. Det kommer att finnas handsprit på borden och vi får själva ta ansvar för att hålla avstånden. Varmt välkomna!

-          Seniorlunch på Restaurang Milan (hotellet) första fredagen varje månad blir nästa gång fredag 6 november kl 12.00. Vi sitter i rummet längst in där det dukats med Corona-avstånd (varannan stol) och får lite rabatt på lunchpriset om vi uppger att vi är med SPF Seniorerna.

Andra aktiviteter som vi hoppats kunna genomföra, t ex julfirande i december, får vi avvakta med till dess vi ser hur det blir med nuvarande ökning av Covida19. Det är svårt att veta hur restriktionerna ser ut i december och eftersom vi är närmare 300 medlemmar i SPF Norsjö känns det inte roligt att begränsa deltagarna i ev. julfest enligt restriktioner från Folkhälso-myndigheten (f.n. max 50 personer).

Jag hoppas att du sluppit Coronavirus och att dina nära och kära också är friska. Var rädd om dig och de människor du har runt omkring dig, se till att hålla avståndet, undvik trängsel och tvätta händerna ofta. Nu lägger jag också till: om du måste bege dig till ställen där det kan befaras att många människor finns/trängs, använd munskydd!

Med vänliga hälsningar

Styrelsen för SPF Seniorerna i Norsjö
gm Karin Glaas 070-395 50 77

Ber också att få påminna om vår hemsida