Tomas Pleje

• allsång
  • mer sång
  • snart kaffe

SPF Rönnens månadsmöte gästades av Tomas Pleje. En körledare och kyrkomusiker full av energi och humor.
De flesta av medlemmarna hade aldrig tidigare sjungit i en kör. Tomas Pleje ändrade på detta för alla hade ju sjungit allsång. - Allsång! Ja, det är också körsång, förtydligade han med ett leende på läpparna! Med denna insikt tog alla ton och sjöng glatt med.
Jodå. Det lät ganska bra också!
Medlemmarna delades in i två grupper och fick en sång var, som sedan skulle sjungas tillsammans. Rörigt kan man tänka men det blev faktiskt riktigt bra.
Vanlig allsång eller körsång om man nu så vill blev det också. "I natt jag drömde", "En gång jag seglar i hamn", "Jag vill ha blommig falukorv " o.s.v. Tänk vad musik kan sätta igång hela kroppen.
En timme går fort när man har roligt. Kaffe med en smörgås till smakade riktigt bra. Sedvanliga lotteriet är alltid ett roligt inslag. Tänk att mandelpotatis är så populärt fast en blomma eller lite fikabröd är inte så dumt det heller.