Årsmöte 20/2 2020

• Ulla o Anders
  • Trevligt
  • Mickes Combo

SPF Rönnen i Umeå hade årsmöte torsdagen den 20 feb. Som ordförande för dagen valdes Ulla Orring som så många gånger förut. 93 år och klar som en nyputsad kristall tog hon sig an klubban. Hon hade Anders Lindqvist vid sin sida som sekreterare som också han varit med många gånger.

Efter sedvanliga punkter om året som gått och vad som kommer att hända i föreningen 2020.

Lars Sundström, ordförande och Åke Löfgren, lotteriansvarig blev omvalda.

Två nya i styrelse presenterades , Sten Rastberg, vice ordförande och boule ansvarig och Mikael Karlsson kassör.

Avgående var Klas Johansson kommer att sitta i valberedningen tillsammans med Sture Lundmark o S-O Lindqvist.

Blommor delades ut också till de som gjort en arbetsinsats som gör att en trivseln blir bra i föreningen. Revisorer, kaffegruppen.

Mötet avslutades och då tog Mickes Combo över. Mycket bra musiker som tar sin inspiration från samba, jazz så det blev ett bra tunggung.

Medans musiken flödade så serverades semlor givetvis med kaffe eller te till.

Lotteriet drog igång och det är en mycket uppskattad händelse. Priser av alla de olika slag.. mest mandelpotatis. "Jag har kvar nättingen hemma" kommer en glad Klas med en påse i hand. Alla var nöjda och glada över ett bra årsmöte.