Årsmöte 2017

Årsmöte för SPF Kontakt Torsby hölls måndagen den 20 februari. Mötet inleddes med parentation hölls över våra elva avlidna medlemmar. Vice ordf. tände ljusen och Anita Vannevik läste namnen. Vi påmindes särskilt om Sven Lindberg med nio år som kassör och Rigmor Dedorsson som startade sånggruppen. Inger Önnerfät läste en dikt av Atle Burman. Vi höll en tyst minut . Vi sjöng psalmen "Bred Dina vida vingar" till Birger Olssons ackompanjemang.

Därefter hölls sedvanliga årsmötesförhandingar. Till ordförande för dagens förhandling valdes  Mats Olsson och till skreterare Arne Vannevik.

Till ny ordförande för mandatperioden valdes Ann Sundén-Cullberg. Nya styrelseledamöter blev också Ann-Sofi Marklund och Hans Hedén.

Efter mötet hölls avtackningar med vackra tulpaner skedde av både avgående ledamöter och grupper som arbetar för vår trevnad. Ett särskilt tack till Arne Vannevik som lämnar styrelsen efter tio år varav hälften som ordförande. Tack även till icke närvarande Anne-Marie Blomcrantz som avgår efter sju år som sekreterare. Tack till Maigoth Eriksson för fem år som ensam ansvarig för väntjänst.Avtackningar
med vackra tulpaner skedde av både avgående ledamöter
och grupper som arbetar för vår trevnad. Ett särskilt tack till Arne Vannevik

Mötesordföranden Mats Jonsson och sekreterare Arne Vannevik.

Mötesordföranden Mats Jonsson avtackas och nya ordföranden Ann Sundén-Cullberg tar över ordförndeskapet från Margareta Moberg.

Den nya styrelsen. Från vänster Ann-Sofi Maklund (sekr), Åke Hedin (ers), Ann Sundén-Cullberg (ordf), Hans Hedén, Gunvor Persson, Bengt Lövenheim (v ordf), Gerd Persson (ers), Margareta Moberg. Saknas på bild Anders Wiss (kassör).