2009-02-10. Årsmöte i SPF Kontakt Torsby

SPF Kontakt Torsby höll sitt årsmöte den 10 februari. Ett 40-tal medlemmar var närvarande. Årsmötet inleddes med parentation över medlemmar som avlidit under det gångna året. Inte mindre än 11 ljus tändes. Margareta Moberg läste en dikt och den vackra högtidsstunden avslutades med att alla sjöng 'Bred dina vida vingar...'

Till mötesordförande utsågs Bengt Johansson och årsmötesärendena behandlades i rask takt. Styrelsens verksamhetsplan för 2009 godkändes och årsavgiften för 2010 fastställdes till 200 kronor, vilket innebar en höjning av avgiften med 25 kronor i förhållande till årets avgift. Ordföranden Arne Vannevik redovisade välgrundade argument för höjningen, och beslutet togs utan diskussion. Val förrättades av styrelse och övriga funktionärer, vilket redovisas under [Styrelsen]. Länk till årsmötesprotokoll läggs ut så snart protokollet justerats. Mötesordföranden avtackades med en vacker blombukett, överlämnade klubban till föreningens ordförande Arne Vannevik som avslutade årsmötet.