Jubilarer 2013

Trevlig lunch för Årets Jubilarer 2013

Årets lunch för medlemmar som under året fyllt eller fyller 80, 85 , 90 eller mer än 90 år, ägde rum på Sahlströmsgården den 10 oktober. 12 av de 26 inbjudna hade tillfälle att komma och tillsammans med medföljande och styrelseledamöter var vi ett tjugotal som trivdes ihop ett par timmar. Efter lunch och kaffe utdelades en ros till varje jubilar. Först i raden var dagens äldsta, Hjördis Härdelin, 97 år. Ordförande Anita sade några ord om vad var och en gjort i vår förening och Margareta delade ut rosorna. Håkan Larsson medverkade med ett trevligt anförande, som mest handlade om Sirispelet, som åter uppfördes i Fryksände kyrka den 20 oktober.

Bakre raden från vänster: Arne Vannevik, Bror Bäckström, Siwert Lundström, Gun Barremyr, Marja Sjöqvist, Kerstin Sundholm, Ragnhild Åberg. Främre raden från vänster: Olle Persson, Elsa Infors, Hjördis Härdelin. Saknas på bilden: Margit Frykestig, Arne Johansson. Båda hade bråttom i väg. Foto: Anita Vannevik.