Fyrtioårsjubileumet

FYRTIOÅRSFIRANDE

Foto NWT

Måndagen den 24 oktober samlades drygt 60-talet medlemmar på Sahlströmsgården för festlig lunch med kaffe och tårta. Jubileumsprogrammet avhölls på övervåningen.

Vice ordf. Margareta Moberg hälsade välkommen, "Köksflickorna" Berit Yderstig, Berit Myrvold. Inger Nilsson och Ulla- Britt Skoglund Rådström med Birger Olsson vid pianot underhöll. Arne Vannevik talade om föreningens historia. Från distriktet deltog vice ordf. Uno Ahlström som överlämnade en blomstercheck.

SPF Kontakt startade år 1976. Under åren har firandet förberetts av Anita och Arne Vannevik genom att forskningar i gamla handlingar och Arkivcentrum. Resultatet är en översikt av alla styrelseledamöter och längre resor under fyrtio år. Vidare finns en förteckning över föreningens elvakaffen åren 2009-2016. samt en historik över föreningens grundande och större händelser. Det finns en överupplaga.

Våra jubilerande medlemmar (som fyller jämna år 80, 85, 90 samt alla över 90) inbjöds särskilt till jubileet på Sahlströmsgården. Dagen avslutades med sedvanlig rosutdelning till nio jubilarer med efterföljande fotografering.

Arne Vannevik berättar om föreningens historia.

SPF Värmlandsdistrikts vice ordförande Uno Ahlström gratulerar SPF Kontakt Torsby och överlämnar present till vice ordförande Margareta Moberg.

Sånggruppen Köksflickorna underhöll med några visor. Berit Myrvold, Berit Yderstig, Inger Nilsson och Ulla-Britt Rådström.

Pianisten Birger Olsson.

Jubilarerna Mats Jonsson, Kjell Sjöström, Kickan Andersson, Ann-Margret Täppers, Maigoth Eriksson, Berit Johansson, Vera Engdtröm, Lennart Holm och bakom Bengt Johansson.

Fotograf, utom första bilden, Jörgen Edberg.