Elvakaffe 2009-2016

Elvakaffen i Missionskyrkan i SPF Kontakts regi

2009-2016

2009

Jan            Start 28 jan. 2009 Sång och musik med och av Birger Olsson, Ingvar Karlsson. Dikter av Svea Fernström. 33 delt.

Mars          Gösta Jonsson , Sivert Olsson musik. Allsång under     ledning av Johnny Jansson. 37 delt.

April           Birger och Ingvar . Påskmatsprat Ann Margret Täppers. 37 pers.

Maj            Birger och Ingvar igen. Allsång med Johnny. 33 pers.

Sept          Contakten. Diktläsning Svea Fernström. Birger, Ingvar. 35 pers.

Okt            Inger Önnerfält läser HC Andersen . Musik Birger, Ingvar, Roland Einarsson, 45 pers.

Dec           Håkan Larsson om Utterbyboken. Birger, Ingvar, Roland. 54 pers.

2010

Feb           Musik Ingvar, Birger, Inger Önnerfält läser ur Det osynliga barnet. 48 pers.

Mars         Torbjörn Sjöqvist om Selma Lagerlöf och den verklige Nils Holgersson. Musik, Roland E. 37 pers.

Maj            Henrik Torstensson och Bengt Johansson om Sahlströmsgården och Vänföreningen. Birger, Ingvar, Roland samt Sven Åke Stöllman. 45.

Sept          Stefan Degerlund om Global kunskap och klimatfilmfestivalen. Filmer. 42.

Nov           Birger, Ingvar, Stöllman. 64 pers.

2011

Feb         Inger Önnerfält läser ur Bildhuggarens dotter.Contakten sjunger. 49 pers.

Mars         Håkan Larsson om nya vandringsleden vid Sahlströmsgården samt om originalet Österbom. 60 pers.

April          Musik Birger och Stöllman. Ann Margret T. om den planerade Västgötaresan. 53.

Sept         Sånggruppen Contakten , Birger och Roland E.

Nov          Ann Margret Täppers med bilder från sjukhusköket. Birger m. fl. 70 pers.

Jan           Enar Kollfelt bilder från hans resor till Svalbard. 44.

Mars         Inger Önnerfält läser Kragen av HC Andersen. Contakten sjunger. 68 pers.

April          Sång och musik. Birger, Ingvar, Roland E. Stöllman. 48 pers.

Sept          Bengt Sahlström om Sahlströmsgården och sig själv. 50 pers

Okt           Sånggruppen Contakten. Dikter med Inger Önnerfält.

2013

Jan           Birger med vänner. Stöllman, Roland E. Diktläsning av Ann Margret Täppers. 66 pers.

Feb           Anita o Bengt Johansson visar bilder från Kinaresan. 40 pers.

April          Sånggruppen Contakten. 60 pers.

Sept          Sång och musik. Birger, Roland E. Stöllman. 56 pers.

Okt           Contakten sjunger läsarsånger. Ann Margret T. läser om pastor Utter. 64 pers.

2014

Jan           Nyredigerade stumfilmen med Anna Q, Nilsson. Ann Margret T. berättar om Anna Q. 55 pers.

Mars         Anders Wiss om båtar på Fryken samt om upprustningen av småbåtshamnen. 42 pers.

April          Sånggruppen sjunger Hembygdssånger. Anne- Marie Blomcrantz om gatunamn i Torsby. 64 pers.

Sept          Sånggruppen Contakten. Anette Edberg presenterar sig . 58 pers.

Okt            Filmen Bilder från Finnskogen med Christer Nilsson.55 pers.

Jan           Vårat gäng underhåller. 55 delt.

Mars         Sånggruppen Contakten . Anne-Marie Blomcrantz berättar om gamla företag i Torsby. 68 pers.

Sept          Ina Johansson och Elisabet E. från Konsument Karlstad . Se upp konsument. 48 delt.

Okt            Contakten underhåller. AMB inpass. 36:e programmet.

Feb            Sånggruppen Contakten. Maigoth Eriksson läser dikter. 53 pers.

April           Tonträffen. Birgitta Sundberg läser Millmarkarn . 48 pers.48 pers.