Vandring

Vandringar torsdagar kl. 9:30

Vi försöker variera vandringarna, ibland med T-bana eller buss till vandringsmålet för dagen. Vi vandrar  på varierande underlag, allt från vanliga gångbanor till små skogsstigar (det går INTE att ha med sig rullator). Vi turas om i gruppen att komma på var vi ska gå och målet är att alla ska trivas och ha trevligt under vandringen. Oftast går vi 4-6 km i lugnt tempo och ser till att alla hänger med.

Vill du vara med på våra vandringar är det bara att komma 9:40, men ring gärna om du vill. Normalt planerar vi vandringarna så att vi är tillbaka i Fruängen senast 14:00. Vandringarna genomförs oavsett väder.

Den kalla årstiden passerar vi något lämpligt café där vi tar en rast för att fika eller äta något enkelt. Den varma årstiden har var och en med sig egen matsäck som vi äter på någon trevlig rastplats.

Från 4 april har vi med egen fika och sittunderlag.

OBS: Vårens sista vandring är den 30 maj.

Gruppen har ca 35 medlemmar, oftast är vi mellan 15 - 25 personer på vandringarna.

Vi samlas utanför Fruängens T-bana, nedre plan.
Välkommen önskar Ulla med vandringskompisar.
Vårens sista vandring blir den 30 maj
Vandringsledare: Ulla Löfving, tel: 076-215 82 66.
Kerstin Kim Lindskog
Ann-Katrin Ninni Holmberg