Höstlövet – vårt eget medlemsblad

Medlemsbladet Höstlövet utkommer sex gånger per år och är ett komplement till Senioren. Det är en mycket uppskattad informationskälla med notiser om kommande evenemang, kortfattade referat från sammankomster och utflykter, kåserier samt annan allmännyttig information. Höstlövet gavs ut första gången 1988 och hade då fyra sidor.

Här finns senaste Höstlövet samt alla utgåvor sedan 2017

Distributionen av Höstlövet

Höstlövet är ett medlemsblad som trycks och distribueras både som papperstidning och i digitalt format.

Digitalt via e-post

Vi uppskattar om du som har möjlighet tar emot Höstlövet digitalt via e-post. Det är miljövänligt, du får tidningen tidigare och föreningen sparar pengar. Meddela det på e-post till fruangen@spfseniorerna.se och ange ”Höstlövet” och ditt namn.

Papperstidning

Papperstidningen distribueras till alla som inte får den digitalt.
Om du har portkod och får Höstlövet via brevduva (dvs. i brevlådan utan kuvert) så måste du hålla oss informerade om vilken portkod som är aktuell. Ring Synnöve 08-97 26 98, SMS 076-945 45 05, eller e-post till fruangen@spfseniorerna.se, när portkoden ändras. I ett SMS eller mail behöver du bara ange den nya portkoden och ditt namn. Ange inte adress och portkod i samma meddelande.

Ett 20-tal flitiga och duktiga "brevduvor" ser till att åtminstone porto­kostnaderna håller sig inom rimliga gränser.
Om du vill ställa upp som ”brevduva”, kontakta Synnöve: 08-97 26 98.