Kontroll av e-postadresser

Vi skickar ut en hel del information via e-brev. Vid samtal med medlemmar har vi fått reda på att inte alla e-postkonton är aktiva. Vi vill därför kontrollera hur många vi når med e-brevutskick.

Enligt medlemsregistret är vi 567 medlemmar.

Av dem har vi e-postadress till 381 medlemmar.

En del medlemmar delar på en e-postadress, antalet olika e-postadresser är 351.

För att undersöka hur många vi når skickade vi den 22/5 kl 14 ut ett e-brev till alla e-postadresser och bad mottagaren att returnera brevet. Får vi ett svar vet vi att e-postadressen är korrekt och att kontot är aktivt. För att inte översvämma vår epost skaffade vi en epost-adress spf.oxelosund.svar@gmail.com för den här undersökningen.

Hittills (23/5 21:30) har vi fått in 176 svar på de 351 e-brev vi har skickat ut, nästan exakt hälften.

25/5 15:00 Nu har vi fått in 203 svar.

En del e-brev har tydligen hamnat bland skräpposten. Av misstag angavs avsändare som SPF Oxelösund i stället för SPF Seniorerna Oxelösund.

Vi har 3 felaktiga swipnet-adresser och ett e-brev studsade därför att brevlådan var full.