Modevisning hos SPF Seniorerna Frökind

SPF Seniorerna Frökind har haft sin första träff för terminen. Föreningens ordförande Karl-Åke Ekunger hälsade välkommen. Ett 80-tal medlemmar hade mött upp för att bl a få tips om hur man kan klä sig i höst. Några av föreningens medlemmar agerade mannekänger och visade kläder från Presentshopen i Kinnarp, Modegaraget i Ulricehamn och Dressman i Falköping. Damerna visade flera kollektioner med matchande kjol, blus och jacka eller tröja. Långbyxor i stretch och tunikor i läckra färger, gärna blommigt, återkom också flera gånger. Man kunde notera att svart alltid är gångbart, men plommon kommer nog att vara en av höstens populära färger. Till kläderna bars också matchande väskor och smycken. Herrarna visade allt från snygga kostymer med skjorta och slips till lite sportigare jeans och jacka. Då hade de också ofta en lite tunnare tröja i passande färg över skjortan. Publiken var mycket intresserad och ville gärna känna på kvaliteten när mannekängerna gick fram mellan borden. Ewa Arkekranz agerade konferencier och berättade om kvaliteter, priser, märken mm. Det avslutades med att de medverkande erhöll var sin ros.
Därefter serverades kaffe med smörgås och det blev dragning på lotterierna, som Britt och Uno Carlsson förtjänstfullt ordnat. Som avslutning informerade Karl-Åke Ekunger och Karl-Gustav Ahl från ordförandekonferensen och om kommande aktiviteter. Vid nästa träff i oktober medverkar Kenneth Holmström, känd från dansbandet Drifters. Bingo blir det den 25/9 och så meddelades det att boulen i föreningen går väldigt bra. Bland sex finalistlag är tre från Frökind. Alla, även de som inte spelar boule, kände sig nog lite stolta när man gick hem efter en trevlig eftermiddag.