Midsommarfirande på Frökindsgården 2017

SPF Seniorerna Frökind har traditionsenligt bjudit in till midsommarfest på Frökindsgården. Onsdagen före midsommar träffades medlemmar ur föreningen och klädde midsommarstången som sedan restes på gräsplanen vid äldreboendet Frökindsgården. På förmiddagen dagen efter kom som vanligt barnen från förskolan, som brukar vara ett 70-tal, med personal och dansade tillsammans med seniorerna och andra besökande. Karl-Åke Ekunger ledde lekarna och spelade dragspel och det sjöngs och dansades av hjärtans lust till de sedvanliga gamla danslekarna. Efter bl a Räven raskar, Så går vi runt, Prästens lilla kråka och Karusellen avfyrades förstås en raket och sedan blev alla barnen bjudna på glass och de vuxna på kaffe med hembakat dopp. Allt som hände på gräsplanen i det förhållandevis vackra vädret följdes med stort intresse och påtaglig glädje från altanen av de boende på Frökindsgården. Detta är ett uppskattat inslag i vardagen för både boende och personal och förhoppningsvis kommer traditionen att fortsätta kommande år.