Matchschema och resultat

• SPF Frökind lag1_ 2 pris
  • Stenstorp BC 1_ 3 pris

Final i Sommarserien

Falköpings bouleallians har avslutat årets omgång i Sommarserien. Någon av alliansens åtta föreningar är arrangör och i år var det SPF Frökind som var huvudansvarig. Finalen spelades dessutom på deras hemmabana. Årets tävling har delats in i tre grupper med sex lag i varje grupp och sex spelare i varje lag. De två bästa lagen i varje grupp gick till final enligt följande:
Grupp 1 Stenstorps Bc 2 (seriesegrare) och SPF Frökind 1
Grupp 2 Stenstorp Bc 1 (seriesegrare) och SPF Frökind 2
Grupp 3 Skara PRO (seriesegrare) och Frökind 3
Vilka lag som slutligen skulle bli de tre bästa avgjordes i den sista spelomgången av fem enligt följande:
1:a Stenstorps boule 2 Hans Lindqvist.
2:a SPF Frökind 1 Ronny Karlsson.
3:a Stenstorps boule 1 Roy Wendel.
4:a Skara K-G Josefsson
5:a SPF Frökind 3 Kjell Karlstedt.
6:a SPF Frökind 2 Birgitta Ahl.
Birgitta och Kalle Ahl, Margareta Anderssson, Gun-Britt Westerberg, Ingvor Åkesson från SPF Frökind ansvarade för det praktiska under tävlingsdagen samt för sekretariatet Karl-Åke Ekunger SPF Frökind.
Efter en intensiv och spännande final förrättade Kalle och Birgitta Ahl prisutdelning till de tre vinnande finallagen samt de tre seriesegrarna och avslutade därefter dagens spel och tackade de tävlande för en trevlig genomförd tävling.
Deltagare i de sex finallagen:
Stenstorps boule 1: Lennart Andersson, Lars Magnusson, Kjell Hoffman, Roy Wendel, Per Hoffman, Jan-Olof Bengtsson.
Stenstorp boule 2: Ingvar Sjöholm, Jan-Erik Karlsson, Majken Andersson, Leif Karlén, Hans Lindqvist, Tommy Sjöberg.
SPF Frökind 1: Ronny Karlsson, Uno Karlsson, Sven Linder, Arne Törnqvist, Inger Menze, Gösta Vilhlemsson.
SPF Frökind 2: Birgitta Ahl, Kalle Ahl, Lisbeth Berglund, Majvi Öman, Roland Moberg, Bengt Åkesson
SPF Frökind 3: Kjell Karlstedt, Håkan Karlstedt, Bertil Fogelström, Krister Johansson, Mats och Kerstin Elmersson
PRO Skara: K-G Josefsson, Jan-Olof Larsson, Claes Lundgren, Tommy Eriksson, Ingemar Karlsson, Anna-Maria Karlsson

Lag 1. Ronny, Uno, Sven, Arne, Inger, Wille