Event 65

Nyblivna 65 åringar bjöds på samkväm med vin och tilltugg.

EVENT 65
Samorganisationen bjöd in nyblivna 65-åringar till Öppet Hus en torsdag i slutet av september. Inbjudan riktade sig till icke medlemmar i SPF Seniorerna. Via vykort, som skickats ut, utlovades presentation av föreningarnas program, underhållning, information om försäkringstjänster och andra förmåner samt ett samkväm med vin och tilltugg.
SAMs ordförande kunde hälsa ett 70-tal intresserade välkomna. Deltagarna fick en kort information om programmets innehåll och skäl till varför det är så bra att vara med i SPF Seniorerna.
Jacques Schultze, som presenterades som skrönornas mästare, fängslade sina åhörare med berättelser alltifrån Kalendegatan till Australien och tillbaka till Stortorget. Fyra utställare deltog och informerade förtjänstfullt om sina erbjudande till SPF-medlemmar. På plats fanns Skandia, Scandorama, God Service och Trygg Support.
Tiotalet lokala SPF-föreningar deltog med information om sina program. På ett spontant och personligt sätt gick de runt bland åhörarna och informerade om sina föreningar och deras program. Det blev många samtal och deltagarna fick tillfälle att få svar på sina funderingar.
Denna typ av arrangemang var det första i sitt slag för Samorganisationen. Det slog väl ut och det blir intressant att se vad utvärderingen av arrangemanget kommer att leda till i framtiden.