Medlemsbrev augusti 2020

SPF Kärnans styrelse har just haft sitt första möte för höstterminen 2020. Tyvärr får vi ställa in det annonserade medlemsmötet på Ringstorp söndagen den 27/9 pga Covid-19 pandemin.

Kära medlemmar!

SPF Kärnans styrelse har just haft sitt första möte för höstterminen 2020. Tyvärr fick vi ställa in det annonserade medlemsmötet på Ringstorp söndagen den 27/9 pga Covid-19 pandemin.

Nyligen kom SPF:s nationella rekommendationer för Covid-19 - säkra medlemsaktiviteter under hösten 2020. Vi bör helst träffas utomhus och på armlängds avstånd och vara noga med handtvätt och handsprit. Resor med kollektivtrafik och samåkning i bil bör undvikas. Träffar inomhus kan möjligen genomföras för små grupper i rymliga och välventilerade lokaler.

Kanske blir det lättnader längre fram i höst så att vi kan ha månadsmöten med begränsat antal deltagare. Vi ser tiden an.

SPF Kärnan hade vid halvårsskiftet 758 medlemmar. 16 nya medlemmar har tillkommit i år! Drygt 90% av oss är 70 år eller äldre. Våra aktiviteter måste vara säkra för alla oss "riskpersoner".

Styrelsen träffade nyligen de flesta av SPF Kärnans aktivitetsledare. Vi diskuterade hur vi skall kunna starta upp aktiviteter på ett säkert sätt. Information om nystart av aktiviteter kommer på vår hemsida www.spfkarnan.se och på Facebook.com gärna med önskemål och tips till aktivitetsledarna och styrelsen. Vi får starta med små steg och skaffa oss erfarenhet successivt.

Själv bor jag mitt i centrum på Norra Storgatan. Jag skulle gärna vilja träffa andra medlemmar bosatta i centrum, så vi slipper åka buss. Vi kan t.ex. ses i Stadsparken. Var och en tar med sig fika och vi kan prata och umgås en stund. Kanske kommer vi på andra trevliga sätt att mötas under den mörka årstid som ligger framför oss. Intresserad? Kontakta mig! Kanske någon annan vill göra något liknande för att träffa medlemmar i andra stadsdelar.

Vi måste hålla ut och ta hand om varandra!

Karin Sundberg
Tel 0703-681767