Studiecirklar hösten 2021

För starttider på olika aktiviteter se medlemsbrevet som kommer till er e-post när möjligt varje söndag

Bokcirkel

Vi ser gärna att nya bokklubbar startas!

Hjärnkoll

Det här är en studiecirkel för dig som gillar frågesport och känner dig hyfsat allmänbildad. Är du intresserad av

• att träffa trevliga människor?
  • att öka din allmänbildning?
  • att öka blodcirkulation i hjärnan? (Sägs motverka demens)
  • att fika gott?

då är Hjärnkoll något för dig. Vi träffas måndagar udda veckor mellan 13:00 och 15:00.

Vi träffas på Träffpunkt Sköldenborg på Hebsackergatan 6.

Nya medlemmar ombedes kontakta Lennart Bengtsson via e-post som gärna vill ha din anmälan så snart som möjligt.

---------------------------------------------------------------------------------------Stick-café

Cirkeln pågår varannan vecka (utom då det är månadsmöte) sammanlagt åtta gånger.

Vi träffas på Träffpunkt Söder på Nedre Holländaregatan 24.

Ansvariga för gruppen är

Hjördis Pettersson, tel 0706 12 06 80

Britt Hagstrand mobil 0703 06 88 82

Alla dessa fantastiska tröjor, mössor, vantar m.m. skickas genom Erikshjälpen till barnhem i Estland. Det värmer på många sätt!

Sit/Walk an Talk!

Sit and talk - träna din engelska konversation!

Vi fick ett förslag om att under den här oberäkneliga väderperioden krypa in i värmen och öva vår engelska konversation. Vi testar det och träffas tisdagen den 17 januari kl. 11.00 på Wayne's Coffee på Rådhustorget. Du behöver inte föranmäla dig, alla som kan och vill är välkomna! Har du frågor eller funderingar, kontakta Elisabeth Armandt på tel. 0730764646 eller mejla till earmandt@outlook.com.

Välkomna!

Vi träffas var annan vecka!