Dagstur till Blekinge 15/6

Bussresa till vackra Blekinge

• Vi åkte med ångbåten Axel från Nättraby till Karlskrona
  • Vacker natur. Båtturen började i en lummig kanal och gick sedan vidare mot öppet hav
  • Minnesstaty över en envis bonde, som trotsade Karl XI
  • Rosenbom i Karlskrona - ett sorgligt öde
  • Vackert kupoltak i Trefaldighetskyrkan i Karlskrona
  • Dagen avslutades med kaffe och våfflor på Villa Utsikten i Karlshamn
  • Vi åkte med ångbåten Axel från Nättraby till Karlskrona
  • Minnesstaty över en envis bonde, som trotsade Karl XI
  • Rosenbom i Karlskrona - ett sorgligt öde
  • Vackert kupoltak i Trefaldighetskyrkan i Karlskrona
  • Dagen avslutades med kaffe och våfflor på Villa Utsikten i Karlshamn

Vi åker först till pittoreska fiskesamhället Hällevik. Här på Listerlandet besöker vi Hennings Rökeri samt dricker förmiddagskaffe. Resan fortsätter genom Ronneby till Nättraby. Här väntar sedan den ombyggda ångbåten Axel som tar oss via Nättrabyån över Borgmästarfjärden in till Karlskrona. Här gör vi en rundtur och ser bl.a. Amiralitetskyrkan. och hälsar på Rosenbom. Det blir sedan lunch och några vackra vyer över skärgården.Vi avslutar med en eftermiddagsfika i Karlshamn på vägen hem.

Buss hämtar och lämnar på Annebergsgården.

Subventionerat pris för våra medlemmar 545 kr . Icke medlemmar/gäster betalar 695 kr.

I priser ingår förmiddagskaffe, besök på laxrökeri, båttur, lunch, eftermiddagskaffe.

Anmälan i pärmen på Annebergsgården eller via mail till martensson.ewert@gmail.com. Anmälan är bindande.

Betalas / anmäls senast den 17/5 konto 10 39 32-0