HÖSTEN 2020 SPF ANNEBERG

SPF Annebergs styrelse har efter mycket funderande och en hel del vånda kommit fram till beslutet att vi genomför inga aktiviteter i föreningen under hösten 2020.
Vårt beslut grundar sig på att Folkhälsomyndigheten, våra folkvalda politiker samt SPF centralt fortsatt rekommenderar att 70-plussare ska vara försiktiga och undvika kontakt med andra människor i så stor utsträckning som det är möjligt.
Om vi ändå vill träffa andra bör det ske utomhus och i små grupper. Månadsmöten och andra föreningsaktiviteter sker inomhus och i betydligt större grupper, varför vi inte kan tycka att det är försvarbart att starta upp verksamheten ännu.
Om situationen förändras till det bättre under hösten så är ingen gladare än vi - då kör vi snabbt igång igen!
Vi hoppas att ni har förståelse för detta beslut. Var rädda om er!
Vänligen

Styrelsen SPF Anneberg