Revisionsberättelse

REVISIONSBERÄTTELSE FÖR ÅR 2017 SPF ANNEBERG

Undertecknade revisorer, har granskat räkenskaperna för år 2017 för SPF Seniorerna Anneberg och får efter fullgjort uppdrag avge följande berättelse.

Föreningens räkenskaper är förda med stor noggrannhet och omsorg. Vi har granskat verifikationer och tagit del av protokoll och andra handlingar, som lämnar upplysningar om föreningens ekonomi och förvaltning. Dessa är utomordentligt korrekt upprättade.

Föreningen har en mycket god ekonomi och har genom detta kunnat subventionera flera av de möten, sammankomster och resor som ordnats.
Under revisionen har inte framkommet någon anledning till anmärkning mot styrelses redovisning.

Vi tillstyrker att årsmötet fastställer resultaträkning och balansräkning samt att styrelsen beviljas full ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2017.

Malmö den 24 januari 2018

Gunvor Svensson Karin Persson